מוות בחתונה: מה עושים מכאן?

מוות המתרחש בזמן חתונה הוא דרמטי ובלתי נתפס. למרות ההלם והקושי, חשוב מאוד לבצע מספר תהליכים בכדי להבטיח את קבורת המת באופן ראוי. מה עושים ומה חשוב לדעת לגבי נקיטת הליכים? על כך – במדריך הבא.

מוות בחתונה: אירוע בלתי נתפס המצריך צעדים עוד

אירועי מוות הם תמיד אירועים קשים ובלתי נתפסים, על אחת כמה וכמה כאשר הם מתרחשים בזמן האירוע המשמח ביותר – אירוע החתונה. בין אם מדובר במוות של אחד האורחים או של בני הזוג, חשוב מאוד להבין כי הצעדים אותם תנקטו מיד לאחר מכן ייקבעו האם תוכלו לכבד את המנוח ולהוביל אותו לקבורה. שימו לב כי אם המוות התרחש כתוצאה מרשלנות, נדרש לבצע צעדים נוספים עליהם נרחיב כעת. בשלב הראשון ומיד לאחר המוות השלב הראשון הוא ליצור קשר עם גורמי רפואה מתוך מטרה לקבוע את המוות. רק לאחר שפרמדיק מגיע לאולם וקובע את המוות, ניתן להעביר את הגופה של המנוח לידי חברת קדישא האחראית על הליכי הקבורה כאן בישראל. ע"פ החוק העברה של הנפטר במקרה של מוות לא טבעי (קרי כזה שהתרחש באולם אירועים) מבוצע ע"י אמבולנס מיוחד שמגיע לאולם. שימו לב כי מאחר ומדובר במוות לא טבעי, תידרשו לחתום על אישור לבדיקה לאחר המוות. אם אתם סבורים כי המוות התרחש כתוצאה מרשלנות של האולם, רצוי להסכים לבדיקה וזאת מתוך מטרה להבין לעומק מה גרם למוות. עם זאת, בעבור יהודים מאמינים הנתיחה עצמה לא אפשרית ועל כן מדובר בהחלטה אותה צריך לקבל במשותף ביחד עם בני המשפחה, וזאת למרות ההלם והתדהמה. ברוב המקרים של מוות באולם יגיעו שוטרם לחקור את האירוע, ועל כן מדובר בהליך מורכב וקשה אך כזה אותו צריך לבצע כחוק ומתוך מטרה להביא את המנוח לקבורה בהקדם.

סידורי הלוויה

לצורך תיאום ההלוויה נדרש להצטייד ברישיון קבורה אותו ניתן להנפיק ללא תשלום אצל לשכת הבריאות המחוזית. לרוב, חברת קדישא היא זו שדואגת להוצאת הרישיון ועל כן שימו לב כי תידרשו למסור לחברה או למשרד הבריאות מסמכים הכוללים את הודעת הפטירה אותה מילא הצוות הרפואי שהגיע לאולם, דו"ח של מד"א וכן טופס הכרזה על מוות. במידה ובחרתם לוותר על נתיחה לאחר המוות  תידרשו לצרף גם את הטופס הזה וגם לצרף העתק עם התמונה של המנוח. בשלב הבא נדרש ליצור קשר עם חברת מצבות. חברת ביאזי ובניו היא מוכרת בתחום ומספקת שירותי מצבות בנתניה. לא מעט אירועי חתונה מתקיימים באזור המרכז ועל כן דרך החברה תוכלו לקבל שירות מקצועי ואמין של מצבות בהתאמה אישית, מתוך מטרה להבטיח כי לאחר תהליך הקבורה ובתוך כ 30 יום תוכלו לעלות לקבר לטובת חשיפת המצבה.

מוות בחתונה: מה עושים מכאן?

הליך תביעה מול הגורמים האחראיים

במידה ואתם סבורים כי מקרה המוות התרחש על רקע של רשלנות מצד האולם או אחד הספקים, רצוי ליצור קשר מיד לאחר השבעה עם עורך דין המתמחה בתחום לטובת קבלת ייצוג משפטי אל מול המשטרה החוקרת וכן לטובת בחינה האם יש מקום להגשת תביעה.

מקרי רשלנות באירועים שגרמו למוות הם לצערנו לא עניין נדיר, כאשר בשנת 2017 התרחש אסון במסגרתו גוף תאורה קרס ובעקבות כך אישה נהרגה. בעלי האולם הואשמו בגרימת מוות ברשלנות, בעקבות אישור מטעם מהנדס אזרחי שאינו הוסמך לכך. בני המשפחה הצליחו להגיע לפשרה ואילו בעלי האולם נשפטו. מלבד זאת, אי אפשר שלא לציין את אסון ורסאי שהוביל למותם של לא מעט אנשים. על כן, תיעוד של מהלך האירוע לצד קבלת ייצוג משפטי מהווה חלק בלתי נפרד ממיצוי זכויות הכולל את תביעת הגורמים שהיו קשורים במוות – וגרמו למותו העקיף או הישיר בטרם עת של בן המשפחה.